Knjiga je, kao što i njezin
naslov kaže, posvećena savjetovanju u kompleksnom području
psihosocijalnog rada koje obuhvaća obiteljske probleme,
odgoj, obrazovanje, psihologiju, zaštitu i unapređenje
duševnog zdravlja, socijalni rad kao i gospodarstvo
i niz drugih područja ljudskog djelovanja.
Izvaci iz recenzija
prof. dr. sc. Josip
Obradović, sveučilišni profesor, poznati istraživač
s područja obiteljske psihologije
Knjiga Josipa Jankovića Savjetovanje u psihosocijalnom
radu predstavlja ozbiljan i uspješan pokušaj da se na
jednom mjestu prikažu svi važniji moderni temeljni pravci
savjetovanja u psihosocijalnom radu i isto tako da se
potencijalnom čitatelju omogući uvid u niz primjera
savjetovanja koji mogu poslužiti ne samo za informiranje,
nego i kao polazište u savjetovališnom radu. U tom smislu
apsolutno preporučam da se ovo djelo objavi i siguran
sam da će vrlo korisno poslužiti kao udžbenik svima
onima koji se bave savjetovanjem: psiholozima, defektolozima,
socijalnim radnicima kao i studentima dodiplomskog i
poslijediplomskih studija socijalnog rada, defektologije,
psihologije, medicine.
prof.
dr. sc. Rudolf Gregurek, psihoterapeut i predstojnik
Klinike za psihološku medicinu KBC Rebro u Zagrebu
Autor daje osnovne podatke o pojmu savjetovanja, razjašnjava
važan pojam primjerenog termina za osobu koja traži
pomoć... Važnost daje problemu potrebe za psihosocijalnom
pomoći koja uključuje ne samo pojedinca nego i obitelj,
radnu sredinu i širu društvenu zajednicu, problemu motivacije
te pitanju stručnosti u pružanju primjerene pomoći bez
koje se ona ne može pružiti, a ova knjiga omogućuje
stručnjacima u ovom području potrebna predznanja.U drugom
dijelu knjige detaljno su obrađeni različiti teorijski
pristupi savjetovanju. Poseban prostor posvećen je nedirektivnom
pristupu, edukaciji i superviziji. Zaseban dio knjige
čine vježbe koje primjereno daju mogućnost budućim ekspertima
iz ovog područja da prorade određene posebne aspekte
procesa savjetovanja. Ovaj dio objašnjava i omogućava
upoznavanje i samoupoznavanje sudionika edukacije.
prof. dr. sc.
Vlatko Previšić, profesor na Odsjeku za pedagogiju
Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Djelo je napisano tako da
studenti i praktičari mogu dobro razumjeti sve njegove
djelove bez obzira na složenost teorijskih postavki
i metodičko-aplikativnih elemenata. Povremena polemičnost
u tekstu daje mu živost i osigurava razvijanje kritičkog
duha. Posebnu vrijednost ima postupnost u pristupu edukaciji.
Tu se jasno naglašava svaki ključni korak od samoupoznavanja,
preko rada na sebi i učenja potrebnih teorijskih znanja
i vještina do vježbanja cjelokupnog procesa savjetovanja,
njegove supervizije i evaluacije. Rukopis ovog djela
vrijedan je prilog ovom tako slabo pokrivenom području
u našoj udžbeničkoj literaturi.
|